Sidor

lördag, januari 06, 2007

Glad

I går och idag har jag funderat på saker som fått mig att må lite dåligt. Sedan kom den mycket mycket efterlängtade crosspoint idag, som var mycket bra! Till sist for jag till förbön och jag fick rensat mina tankar lite. Efter det har jag varit på bättre humör. Det är uppmuntrande att fara till förbön, och att höra uppmuntrande ord och att få berätta vad man funderar på.

Två böcker jag har läst här på senaste tiden har också poängterat att man skall prisa och tacka Gud även när det känns svårt eller när det ser ut att bara gå dåligt. Så jag vet att jag kan hamna i samma tankar igen, men då får jag minnas att tacka och ära Jesus ändå. Han älskar mig trots min brist.

Jag är så glad att jag fick vara på crosspoint igen idag, det är så länge sen sist. Jag är också tacksam för ett vittnesbörd vi fick höra. Det var en kvinna som berättade om hur Gud lett henne i hennes liv efter studenten. Det var uppmuntrande för mig, som nu inte vet vart det bär av. Gud ledde den här kvinnan och han vill leda mig.

Jag tror inte jag skall skriva mer nu, men jag vill säga att jag är glad. Glad att Gud bryr sig och ser oss.

1 kommentar:

Anonym sa...

D e no bra ibland nä man faktist märker att Gud leder en :), ja har också nu dehär åre bette massor om vägledning, fö dehä åre bestämmer ju i stort sett va man blir som stor
"Människans hjärta tänker ut sin väg, men HERREN är den som styr hennes steg." Ords 16:9
// Henrik