Sidor

onsdag, januari 31, 2007

rättelse

Ibland är inte mina tankar samma som de som väcks av läsare när jag skrivit ett inlägg. Jag ursäktar mig för att jag inte alltid utrycker mig rätt, jag är glad att ni frågar när något är oklart så att ni inte missförstår mig!

Några saker från förra inlägget ska jag alltså förklara lite mer utförligt. Med personlig tro menar jag att man gjort/gör ett personligt avgörande gällande att tro eller inte tro (i detta fall: att tro) och att man sedan arbetar på sin personliga relation till Herren.

Jag är inte SÅ insatt i skillnader mellan olika samfund, så till stor del kanske jag tänkte på olika församlingar och rörelser inom den lutherska kyrkan. Inom den lutherska kyrkan i Finland finns ju som exempel olika väckelserörelser. Som sagt vet jag sen inte så mycket på skillnaderna mellan olika kyrkor, men det kan vara farligt att dra för starka skiljelinjer mellan olika kristna kyrkor! Här tänkte jag då på att väckelsekristna ju inte endast finns inom den lutherska kyrkan, så vi gör ett stort misstag ifall vi glömmer bort dem. Det här blev lite råddigt, men det jag ville komma fram till är att väckelsekristna finns över hela världen, inom olika samfund. Och med dem har vi samhörighet.

Fråga om något är oklart!

Inga kommentarer: