Sidor

tisdag, augusti 21, 2007

Biljetten är köpt

Idag har jag köpt enkelbiljett till Åbo. Dagen jag åker ner är söndag 26.8.

Igår körde jag ner till Åbo med pappa. Vi körde en för mig ny rutt som for via Lappajärvi och Ylöjärvi. Sedan kom Tammerfors omfartsväg och sedan fick jag köra en bit på motorvägen till Helsingfors innan vi vände av mot Åbo. Ina anlände en stund efter mig och vi satte båda igång att bära in våra saker. Efter att jag burit in mina saker for jag till studentbostaden som jag hade fått och flyttade bort de saker som jag hunnit föra dit. Jag lämnade in studentbostadens nyckel och har sedan dess inte behövt bekymra mig om den nyckeln.

Jag tyckte om lägenheten redan när den var tom, men jag måste säga att allt blir mycket intressantare när man flyttar in saker dit. Jag och pappa skulle hem samma kväll, så jag hann inte annat än lägga in mina saker i rummet och tömma några väskor. Ina däremot hann börja skruva ihop lite möbler, och det var roligt att se hur hennes rum kom att utforma sig.

På söndag är det min tur att börja ordna i rummet. Första gången jag får inreda ett rum från noll. Vi köpte åt mig en säng, stol och skrivbord. Jag har förut bara satt ihop en enkel hylla, så får se hur det går med sängen och skrivbordet. Men jag är en f.d. legofantast, så vad ska jag då inte klara av detta!

Jag kom för en stund sedan hem från fotbollsmatch för damerna: Myran-GBK. När man har vänner från båda lagen är det lite svårt att välja vem man ska heja på. (Usch vad jag sviker mitt hemmalag.) Det här var första fotbollsmatchen jag kollade på i sommar (är det tillåtet att erkänna en sån sak?) Jag satt där i bänken och tänkte "Wow, Myran har nya spelskjortor!". Innan jag hann påpeka det högt stoppade jag mig själv. Jag är nog inte den rätta personen att påpeka det för andra, jag är väl den enda här som kollar på deras match för FÖRSTA GÅNGEN i sommar.

Nu ska jag ut och köra med mamma. Vi ska dela ut lite av mina tackkort från studenten.

4 kommentarer:

7ommy sa...

Så från och med måndagen är du Åbobo... voivoi
Hoppas du får rummet o se lika bra ut som i ÖB, men med lite bättre ordning. :D
Lycka till med studierna o ses säkert någo veckoslut!

Anonym sa...

jej, ja flyttar o in 26e :) vi får sen gå o utforska stan lite när va har överloppstid. siijuusuun

Anonym sa...

D e nog roligt att tisammans med vänner få utforska ett nytt ställe! O sen få hälsa på varandra o se hur de andra har ordnat sitt hem!:)

7ommy sa...

Heh, märkte just att GBK e ju KBG omvänt... :D
De e bra att du orkar titta på futis, men att spela e nog roligare