Sidor

tisdag, augusti 07, 2007

Lägenheten

Jag och mamma startade tidiga 7.15 från Nedervetil och körde iväg mot Åbo. 13.30 anlände vi till Åbo efter bilresan som innehöll en paus vid Parkano (som alltid). I Åbo körde vi om det ställe där syrran förut bodde och körde sedan vidare till domkyrkan för att hämta upp syrran. Hon hade spenderat helgen i Helsingfors och mötte oss nu i Åbo. Vi körde för att visa min mor var humanistiska fakultetet är. Sedan körde vi vidare för att hämta min studentbostads nycklar. Det lönar sig att "byri på svensk", för jag fick faktiskt svensk betjäning fastän de förut inte visat sig från sin bästa svenska sida.


Vi körde där i studentbyn och hittade till min lägenhet. Jag hade sett ritningar på lägenheten, men jag visste ändå inte riktigt vad jag kunde förvänta mig. Min känsla över lägenheten blev sedan hela tiden bättre och bättre desto längre tid vi spenderade där och desto flera saker jag bar in. Köket var kanske inte HELT nytt och fräscht, men rummet var nog bra. Den var ljus och hade skön bakgård. Man kunde öppna en smal dörr för att få in frisk luft utifrån. Väggarna var såna som jag önskat: vitmålade väggar. Det betyder att man kan sätta upp planscher och sånt på väggen med sinitarra.

Här kommer några bilder som yrkesfotografen Sofie tog. De tre första bilderna är från mitt enskilda rum, medan det fjärde fotot är från köket som är gemensamt med två andra flickor. Vi har ett litet gemensamt kök, men sedan har jag själv kylskåp och andra köksskåp i mitt rum. Det som är bra är att rummet har många skåp (klädskåp, köksskåp, andra skåp). Det betyder att jag har en chans att inte behöva ha fram alla mina saker så att det blir råddigt.













5 kommentarer:

7ommy sa...

De ser ju fint ut din lägenhet. Du får säkert gjort av den mycket fin.
Märkte där på sista bilden att ljuset bildar ett kors där på röda lakanet eller vad de sen nu e... :D

Anonym sa...

Wow, d stämmer faktiskt! Fint!:D

Anonym sa...

ser ju bra ut! måst gå kolla på mitt rum veckan innan de börjar, så ja måst ge mej till tåls ännu nån vecka :)

Anonym sa...

D e nog roligt att gå o kolla på lägenheten. Och så roligt när man vet att man snart får börja bo där och inreda stället!:D

Hanna sa...

Ser fint ut :) Du kommer nog o få de mysit o snyggt inrett. KRam!