Sidor

torsdag, augusti 02, 2007

Flytt igen

För lite mer än en månad sen flyttade jag till Kokkola. Imorgon flyttar jag hem igen. Alla saker är packade och rummet städat. Några veckor bor jag hemma, ungefär tre veckor, och sedan bär flyttlasset iväg till Åbo.

Livet har ända till våren 2007 varit väldigt enkel. Ganska oimpulsiv och oföränderlig. Okej, nog har jag fått vara med om mycket roligt, och jag kan faktiskt inte neka till att jag skulle ha haft lite program för mig. Okej, jag har t.o.m. haft ganska mycket program för mig. Men det är inte det jag är ute efter. Jag har t.ex. fram till våren 2007 bott i samma hus ända sedan jag föddes. Nu på bara några månader har jag flyttat till Kokkola när det var lärjungaskola, sen flytta jag tillbaka hem. En månad senare flyttade jag igen till Kokkola och nu flyttar jag hem för tre veckor. Men under dessa tre veckor så kommer jag att börja flytta till Åbo. Det är så mycket förändringar på gång. Fast jag tror att det kommer faser när mer händer. När jag sen studerar kan det hända att det inte händer lika mycket. Det här är då första fasen i mitt liv där mycket stora förändringar är på gång. Fast å andra sidan, så ifall jag tycker att tyskastudierna är så intressanta att jag vill studera hela vägen ut, så kommer det nog säkert att ske en del intressanta saker där. Jag får antagligen då resa till Tyskland några gånger. Oh, det är så spännande!

Det är roligt att flytta till Åbo när jag vet att det finns många som jag känner där. Jag tror alltså att studietiden kan bli roligt!:D Det är också roligt att veta att man kommer att träffa massor med nytt folk.

Det här var lite tankar från mig. Nu ska jag bära in mattorna, ta en dusch och så småningom börja sova, för att imorgon orka med min sista arbetsdag.

Inga kommentarer: