Sidor

måndag, augusti 13, 2007

Gotland och bostad i Åbo

9-13.8 har jag varit med blåsorkestern på Gotlandresa. Vår rutt såg ut såhär. Med buss ner till Åbo, med båt till Sthlm, med buss till Nynäshamn, med båt till Visby. På Gotland sov vi två nätter, besökte Visby (gamla stan) två gånger, uppträdde i kyrka en gång och besökte Villa Villekulla. Vi for sedan samma rutt tillbaka, men i Sthlm var vi denna gång några timmar längre där vi snabbt for in till stan och sedan tillbaka till Finska kyrkan (bredvid slottet) för att spela. Sedan blev det båtresa till Åbo.

Det var ju tänkt att jag sku resa hem som vanligt med bussen. Istället åkte jag med Inas föräldrar och syster för att titta på en lägenhet. Den är nära både torget och tågstationen. Jag känner en som bott där nära och han tyckte området var bra. Det tar ca 15 min att gå till skolan. Lägenheten var bra. Kök, sovrum och ett vardagsrum som nästan var som ett sovrum, men väldigt stort. Lägenheten var 51,5 m2 och hade badkar och balkong. Det blev affär, och lägenheten är vår om någon vecka. Jag kommer alltså inte alls att bo i studentbyn. Det är välsignat att få bo tillsammans med en så bra vän som Ina. Nu får jag dessutom chansen att lära känna henne bättre. Nu har också syrran ett bra ställe att bo på när hon nu som då besöker Åbo!:)

Det skulle bli tungt att skriva om hela Gotlandresan. Ni som varit med vet allting redan, och för er som inte varit med är det inte alltid roligt att läsa hela reseplanen. Ni får istället se bilder. Och som vi vet säger bilder ibland mer än tusen ord. Så jag sparar alltså in tid och behöver inte skriva ut de tusen orden. Bilderna kommer i nästa inlägg.

2 kommentarer:

Anonym sa...

wow! vilken tur det där med lägenheten! det är alltså hos er vi partar när det kommer långvägagäster ;) iik, 2 veckor kvar!

Hanna sa...

Det är verkligen hos er vi partar! Hoppas ni har tupare (housewarmingparty) sen i nåt skede :P Vilket bönesvar dedär me lägenheten! JA e säker att ni kommer att ha de super!