Sidor

lördag, augusti 25, 2007

Sahlman

Jag har många gånger frågat mig själv: Varifrån kan man få tag i Sahlmans godis? Jag har köpt när det har sålts vid stafettkarnevalen, bostadsmässan i Esbo och på Borgbacken. Varför har jag inte hittat Sahlmans någon annanstans än i Helsingfors? Idag fick jag en överraskning, jag stack mig snabbt in till vår matbutik för att handla godis, och vad ser jag om inte SAHLMANS!! Där i hyllan fanns Sahlmans godis"stickor", 50 gram styck. Jag sade till han som stod i kassan att jag är positivt överraskad, och han sa: "Jo, det var en som var här och sålde dem åt oss igår".

2 kommentarer:

7ommy sa...

Små saker ger livet glädje. Och godis gör det alltid. :D

Anonym sa...

va sku moddaläraren säga...
"Jag sade till HONOM som stod VID kassan..."
//Henrik, den RIKTIGT modersmålsmedvetne