Sidor

söndag, augusti 05, 2007

Två filmer

Denna helg har jag för första gången fått se Top Gun. Vi sökte igenom tre filmuthyrningsfirmor och hitta filmen på det tredje stället. Där såg jag dessutom två före detta klasskompisar som jag inte sett på tre år. Det är förvånande att se hur mycket människor kan förändras till det yttre. Å andra sidan vet jag nog att jag själv ändrats mycket sedan jag gick på nian.

Insåg att Top Gun är den film som parodifilmen Hot Shots baserat sig på. Hot Shots har jag nog råkat se. Så nu har det börjat, min lektion i att se alla klassiker som man måste se. Jag trodde redan jag sett alla klassiker (ni vet, Grease, Dirty Dancing, Beverly Hills Cops...). Men icke. Vi fyra som såg filmen hade en riktigt trevlig kväll där vi diskuterade saker som jag annars inte diskuterar så ofta, t.ex. flygplan, motorcyklar och båtar. Slutligen måste man ändå laga sig hemåt när klockan började bli över 02.00.

Idag hade jag fyra flickor på besök hos oss. Jag fick visa dem filmen Step Up som jag talat om ganska mycket. Jag håller inte exakt räkning på hur många gånger jag sett den, men det rör sig nog runt fem gånger, och det är inte ens ett år sen filmen var på bio.

Förutom filmer har jag varit på crosspoint och på fokus i Jeppis. Fokus är i samma stil som crosspoint. Matti Aspvik talade vid fokus, och det var så viktiga ord han talade! Man borde ha haft papper och penna med så man kunde skriva ner och minnas allt. Ändå tror jag att något blev nerskrivet i hjärtat.

Imorgon är jag i Åbo och besöker min lägenhet för första gången. Wow, det här känns roligt!

4 kommentarer:

7ommy sa...

Va, flickor som talar om flygplan, motorcyklar och båtar??? Nu ha någo fari lite fel... :D
Hoppas lägenheten ser bra ut och den e sådan du vill!
I någo skede hade nån skrivi att de e bra att de e bra att de finns såna som uppdaterar sin blogg ofta, du e nog en av dom flitigaste nuförtiden. :)

Anonym sa...

Jag tror att du tolkat in saker i texten som inte stämmer. Jag diskuterade nämligen inte flygplan, motorcyklar och båtar med flickor. Men ifall så var fallet, så skulle det nog vara roligt också!:D

7ommy sa...

Aaah, ok. Jag missförståg lite, har glömt lite hu man tänker själv... :D

Anonym sa...

Det är förståeligt!:) Min text var kanske inte heller så klar.