Sidor

tisdag, maj 30, 2006

detta är en rubrik

Nu inleder jag dagens blogg med att inte ha någon aning om vad jag ska skriva. Så det ska bli intressant att se vart det leder. Ska det månne bli skolan som min blogg igen handlar om? Ni som läser kan åtminstone åt en sak glädja er: skolan är snart slut och därmed också skoltankarna. Sedan två veckor framåt blir det mest säkert Helsingforstankar. Två veckor efter det kommer jag att sommarjobba två veckor på gravgården, men då får vi se om jag tar mig till bibban och skriva.

Crosspoint är något jag har förgyllt mina (tråkiga?) vardagar och veckor nu i vår. Jag vet inte om jag berättat så mycket om crosspoint på min blogg. Det är nån sort av möte som de ordnar i den svenska församlingen i stan. Mötet innehåller lovsång, undervisning, bön, förbön och nådegåvor. Ungdomar och unga vuxna kommer i stor skara på mötet, och eget program ordnas för barnen. Crosspoint är varannan lördag, och jag brukar alltid vänta dit. Varje crosspoint följer ungefär samma mönster, men varje gång förekommer olika böneämnen, olika undervisning och kanske olika former av nådegåvor som kommer till tals. Dessutom är lovsångerna både välkända och okända, så man får lära sig nya och sjunga bekanta sånger. Jag tycker hela crosspoint är en lovsång till Jesus, och det känns skönt. Hela atmosfären är också väldigt välkomnande, så det känns roligt att fara dit. Man blir alltid bemött med "Välkommen" och glada leenden. Redan från början, fastän man kände sig lite okänd där, så blev man välkomnad. Det är något jag är väldigt tacksam över.

Om kanske tio minuter får jag göra kursval till nästa år. Det ska bli spännande. Första perioden kommer att bli full. Fyra studentämnen ska jag skriva på hösten, o måste därför få tryckt in ganska många kurser i första perioden. Allting leder till att jag har många prov och studentprov där på samma gång. *trevligt* Nåja, men hela processen att göra kursval, nu för sista gången i gymnasiet, ska bli intressant. Nog för att jag sedan brukar ändra kurserna ungefär 50 ggr per skolår.(med en lite överdriven siffra, men motsvarar bra hur det känns.)

Nu har jag inte mycket tid på mig mera, så jag ska avsluta. Bara två prov kvar nu, bara två dagar kvar att läsa på prov. Det minskar!

Gud vare med dig!

Inga kommentarer: