Sidor

måndag, maj 29, 2006

Foton från Polenresan

Nu har jag med min systers hjälp fått in foton här på min blogg. Dessa är några av alla de foton jag tog under Polenresan, och som jag nu vill dela med mig till er. Om ni skulle vilja se alla bilder får ni fråga efter dem. Jag borde ha ett par hundra bilder.


I Polen åt vi tyckte jag enbart trerättersmiddagar. Detta var förrätten på första matstället i Polen. Jag måste erkänna att utseendet på förrätten inte var så lockande. Dock gick den nog att äta sen.





Mariekyrkan i Krakows gamla stan. Gamla stan var mycket fint, och man gick igenom en port för att komma in till den. På bilden kan ni också se hästar med kärra, och med dem kunde man ta en tur ifall man ville.





Detta är då Auschwitz, med sina tegelhus. Ifall ni tycker att de hus från koncentrationsläger ni känner igen inte ser ut såhär, så kan jag säga att de riktigt ökända barackerna sedan fanns vid bl.a. Birkenau.





Den här byggnaden känner säkert många av er igen. Det är Brandenburger Tor i Berlin. Silverbilen där till höger var gjort VM till ära.






Det här är ett torn i Berlin. Kännemärket. Man såg den nästan var man än befann sig i Berlin.







Jag som inte rest så mycket, och på samma gång är intersserad av arkitektur, måste ju också ta många bildera av hus. Här är en bild från Berlin.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Yee. Du hittade bilderna. Hoppas besökarna kommer ihåg att klicka på bilderna för att se dem mera detaljerat.=)

Anonym sa...

Oj! Där står ju du framför Brandenburger tor! Där i dedär höga kännemärket var vi o äta senast vi va i Berlin. Man fick o bara gå runt o titta om man ville o synen var fiiin!