Sidor

fredag, maj 05, 2006

Nya bekantskaper

Nu har det varit artikelskrivande på gång. Igår och idag samlades vi tre elever från vår skola, och tre elever från stans skola för att sammanställa en artikel om vår resa till Polen och Tyskland. Det var roligt att få träffa några nya människor och tillsammans med dem, som man inte känner så bra, få ihop en fungerande text. Vi tror vi har för många tecken i vår text och texten kommer säkert att ändras ännu av de som arbetar på ÖB. Hur den sen slutligen kommer att se ut ska bli intressant att se. Hoppas vi får med fina bilder som också intresserar andra än oss själva. Det här var första gången jag var med om att skriva en artikel till tidningen. Det tog ganska mycket tid att skriva dispositionen och att sedan utforma texten. Det är dock förståeligt eftersom de flesta av oss var nybörjare inom skrivandet, och eftersom vi var så många som skrev. Annars tar det ju inte heller säkert så fort att skriva en text.

Nu kommer helgen emot med öppna armar. Efter vår resa har det känts lite tungt i skolan. Jag i alla fall har känt mig lite bortkommen eftersom vi har missat en veckas skolundervisning. Jag hoppas att detta inte alltför allvarligt stör t.ex. studentskrivningskunskaperna. Förutom att jag har varit lite skoltrött, så har jag även annars varit lite trött. Efter resan har jag lite börjat slöa med sovtiderna. Jag vet inte varför, kanske tänker jag att det ju snart är sommar och då får jag vila ut. Jag borde skärpa mig och få mig själv att inse att jag behöver sömnen, för jag har hemska veckor och provveckor framför mig nu. Ett arbete ska göras i engelska och jag ska tentera en moddakurs, vilket innebär alltför mycket extrauppgifter. Förutom allt extra så har jag ju min vanliga skolgång som också den brukar ta sin lilla tid. (Okej, int har jag så stora problem med min skolgång, men helst sku jag ju int ha alls nå skolarbete)

Jag ber om ursäkt att jag inte har kunnat skriva på länge. Har lite dåligt med håltimmar denna period och har därför inte haft möjlighet att skriva. Nu ska jag också avlägsna mig så småningom, jag ville bara kort berätta vad jag håller på med.

Men ha det så bra alla, var än ni befinner er!

GVMD!

3 kommentarer:

Anonym sa...

hm...når komber er text månne? måst lusläsa ÖB nutå =D

Hanna sa...

Nu är det så att ja liiksom liiite väntar på sommren nuu liiksom. Liiksom fattar du det? Men rolit o ens få läsa hur du har det o va du gör. Ha d bra o Gud välsigne dej! KRAAAM!!! <3

Hanna sa...

Tack för kortet! De kom idag. TAck tack tack! Roligt o få läsa. KRAM!