Sidor

fredag, maj 19, 2006

inför stafettkarneval

Fredag morgon, kl. 08.38.

Hade just hissaprov. Alla som ska till stafettkarnevalen fick ha provet i ett särskilt rum. Jag blev just färdig och min vän sitter ännu och skriver. Snart ska vi och äta mat. Efter det far vi med buss ti... HELSINGFORS!!! Jag vaknade denna morgon en timme före jag sku stiga upp, när pappa for till arbetet. Jag försökte somna om, men kroppen var så nervös så jag kunde inte somna. Jag vet inte vad det var jag var nervös för. Var det kanske hissaprovet som jag inte var lika förberedd för som annars, eller var det space shot som spökade i mitt huvud? Eller var det båda två? Jag kommer nämligen att få träffa en hel bunt med vänner från Helsingfors ikväll. Vårt springande på stafettkarnevalen är först imorgon, lördag, och idag får vi vistas på Borbacken! Jihoo!! Space shot är en såndär manick där som alltid får min kropp att skaka. Tre gånger har jag varit på den, och alltid är jag lika nervös. Men om man måste fara på den, så måste man fara. Nog känner man sig mera besviken alltid efteråt om man INTE varit på den.

Jag sku nu också kunna berätta om hissaprovet och hur jag läste, och vad jag skrev, varför jag inte var beredd och varför det ändå var ganska lätt. Men för en gångs skull tänker jag nu inte skriva om skolan. Nu ska istället och äta mat med min vän, som just kom från provskrivningen. Och sedan bär det av till mitt allra sista stafettkarnevalsdeltagande.

Hej då, och till Hesaborna: Vi ses ikväll!!!:D

GVMD!

Inga kommentarer: