Sidor

onsdag, maj 24, 2006

pengarna och snuvan har kommit

Idag hade vi sista samlingen om Polenresan. Läraren tackade för artikeln i tidningen som jag och två andra från vår skolan varit med om att skriva. Sedan var det mest ekonomi det handlade om. För en gångs skull var dock enomomi roligt. Vi alla som var med på resan fick nämligen ut pengar. Så resan var ganska bra. Först får man njuta av resan, och sedan får man ännu pengar för det. Vi fick alla 40 euro på var, och det känns helt otroligt!:) Dessutom lämnade det lite zloty av för mig och två vänner när vi va i Polen, så idag växla vi dem tillbaka också.

Imorgon är det Kristihimmelsfärdsdag. Det är roligt att vi får vara ledig, men tyvärr kommer hela dagen att gå till att läsa till geografiprovet. Det kommer att bli ett tungt prov att läsa till! I helgen far jag på skribaweekend (ifall jag blir bättre i skick...har blivit förkyld). Geografiprovet är först på måndag, men pga skribaweekend så läser jag nu denna vecka. Nästa vecka har jag ännu tre prov. Så det är ännu en tung klunt här framför mig förrän jag får ta sommarlov och resa till Helsingfors för TVÅ VECKOR!!

Dit längtar jag nu. Och det är tur att jag har nåt att längta till så att jag orkar med proven.

Ha det bra nu alla! Jag hoppas att ni alla som kämpar på med skola och arbete har nåt att se framemot så att ni orkar!

GVMD!

2 kommentarer:

Hanna sa...

Hej snuvis! 10 DAGAR KVAR!!! Annars blir fetsen hos Otto iställe för hos oss, så vi hämtar dej dit sen bara. :) Åh, ja lyssnar på Crossnets webbradio o den e jättebra! Joina www.crossnet.se om du vill. JA hörde just CAROLA! Hon är sååå braaa!!! Men nu, god natt! KRAM o GVMD ><>

Sofie sa...

Ååh, vad jag sku vilja skriva ett nytt blogginlägg nu. Tyvärr kråtar vår kära dator, så jag kan inte logga in till min blogg!:S Så jag kom på idén att skriva här istället. Så ni som orkar läsa mina kommentarer, så får nu också se varför jag inte skriva, och det viktigaste: Att jag nog verkligen sku VILJA skriva. En sak till: tungt i skolan nu. Tre prov sista veckan före sommarlov! Kan det vara mer frustrerande?? Ha det bra ni där ute!