Sidor

fredag, december 21, 2007

Jullov!

Jag vaknade på torsdagmorgonen och det pirrade i hela kroppen. Jag visste att det var sista tenten, och om några timmar skulle jag sitta på tåg upp till Österbotten. Jag hade lagt klockan på god tid och ringa, i lite väl god tid kanske, eftersom jag tänkte få långtråkigt innan jag fick fara till tenten. Efter att tenten var färdigskrivet åt jag och A-S ännu skollunch, vilket denna dag var hamburgare med en riktigt god biff (stark var den!). Och så småningom började vi gå mot tåget. Oj, vad det var skönt att sitta på tåget, och för en gångs skull inte behöva, inte kunna, göra skolarbeten. Vi fick bara sitta och prata, utan att ha dåligt samvete över att vi borde göra skolarbeten.

Hemma har jag fått känna av julen. Igår bakade vi pepparkakor. Idag har jag julhandlat färdigt. Och ikväll skall jag och mamma troligtvis baka vitpepparkakor. Och snart skall jag paketera in mina julklappar. Väntar bara på tejpen som lillabror använder just nu. Det är nog lite dåligt ställt att bara ha en tejp i huset! Okej, för att inte ljuga, så har vi faktiskt två, men det är ingen som vet var den andra är.

Jag fick också en fin överraskning den här morgonen. Mia från gymnasiet stack sig in till mig och gav mig ett julkort. Hon hade just varit på julfest och var riktigt fint klädd. Det var nog en fin gest!:)

Och på tal om julkort så måste jag be om ursäkt! Det här året har jag inte hunnit tänka på julkort. :S Skamset! Men jag tackar för de julkort jag fått! Tack så mycket!

Okej, nu kom tejpen. Nu får jag börja med det där som är en av de spännandare sakerna före jul!:D

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ehm...andra tejpen fanns i mitt rum...;P Visste inte att ni sökte den.

Anonym sa...

Jo, jag hittade den sen när den första tejpen tog slut, och jag måste börja söka efter den andra!:)