Sidor

tisdag, december 18, 2007

Två sista dagar

Jag sitter nu ännu instängd i lägenheten och läser. Två dagar ännu. Men jag var en varv till skolan idag och fick utbyta några ord med två personer, så det var skönt. Jag tror också jag skall ta mig ut på en länk, för jag börjar känna mig lite trött i ögonen.

Min dator har annars lite problem. Skärmens belysning bråkar ibland, och idag blev den helt svart en stund. Det blir säkert att fara och granska datorn när jag kommer hem på jullov. Tänk er det, andra gången jag får föra in datorn på det första halvåret.

Jag var till studiehandledaren idag för att lite diskutera våren. Vårens läseordning såg från början riktigt tom ut, och jag skulle hur bra som helst klara mig på ett ganska tomt schema (nätstudier upptar 15 sp, dvs hälften av poängen jag måste få fixat ihop). Men när jag sedan börjar tänka lite längre, så insåg jag att det nog är bäst att plocka in lite fler ämnen och lektioner. Å ena sidan är det bra, för med bara några lektioner i veckan så blir man nog slö och osocial. Å andra sidan skulle det ha varit väldigt skönt att inte behöva ha SÅ mycket läxor och nå många prov. Men jag tänker som så att det är bäst att arbeta hårt först, så får man senare ta det lugnt, så att det inte blir så att jag senare år får det väldigt stressigt. ... Varför kan jag inte bara få ett färdigt schema?

Jag har säkert hela våren låtit väldigt negativ i mina inlägg. Men jag är nog faktiskt ganska glad nu. För jag får ju fara hem på jullov! :D Jag konstaterade också att jag kunnat ta det lugnt på ett annat sätt nu, fastän jag har tenter, för jag har ju inga lektioner och inga läxor att göra. Jag har fått koncentrera mig på bara en tent i gången, och nu har jag ju dessutom bara en tent kvar.

Nåja, nu skall mina trötta ögon ut på en joggingrunda. Hoppas de är mer vakna när de återvänder.

Inga kommentarer: