Sidor

tisdag, december 11, 2007

Nedräkningen har börjat

Nu har nedräkningen börjat, inte till jul, men till den 20.12, glädjedagen. Den dagen då mina tenter är över och jag får fara hem.

Mycket har jag att göra ännu innan dess. Men ändå har stressen släppt lite efter att dagens ekonomitent gick bra. Jag hade läst relativt bra, och jag visste på förhand ungefär vilka frågor som skulle komma. Läraren själv också försökte väl göra tenten så lätt som möjligt (de flesta av kursens deltagare är nämligen kvinnor).

Det är inte heller kanske helt bra att jag har börjat slappna av, för jag tar morgondagens tent nästan med ro, och det borde jag ju inte ta. Ingen har egentligen någon aning om vad man skall läsa till den här tenten. Vi har bara hunnit ha några lektioner, och fått några papper. Inte har det heller berättats riktigt hur tenten kommer att se ut. Men det är nog också en delorsak till att jag tar tenten med ro - man kan ju nämligen inte förbereda sig så bra på den.

Och så blev jag så glad just när jag märkte att jag har fem dagar på mig att läsa till Allmän språkvetenskaptenten. Eller rättare sagt 4½ dagar. Men det är ändå ganska mycket, och jag hinner säkert sova däremellan också.

Jo, jag väntar på jullovet och nu är nedräkningen på 10 dagar. Fast för att göra tiden så kort som möjlig så är den faktiskt mindre än nio dygn!

Men, nu ska jag inte bli för ivrig med med ledighet. Tillbaka till läsandet.

4 kommentarer:

Anonym sa...

"Posted by Sofie at 6:24 AM"

Endera är din bloggerklocka eller datorklocka fel, eller sen stiger du obarmhärtigt tidigt upp. Om du ännu skriver "tillbaka till läsandet" så kan läsaren tolka det som att du läst innan du skrev inlägget, dvs antagligen före kl. 0600 :S Då är du verkligen inte avslappnad :D

Ja har sista tenten 13.12 o känner nog ingen stress då vi haft ledigt sen förra fredagen i princip. Ska bli verkligen skönt me jullov. Hur har ni annars tänkt göra me nyårslägret?

//Hanna

Hejafreja sa...

Du skola icke stressa... de e int hälsosamt. Jag tar ASVn med ro, tillbringar väl lördag o söndag på bibban, men knappast något mer... fast de e nog lite knepigt. Skall iväg på cirkelträning, hörs om fredagen!

Anonym sa...

Jaa, nä jag skrev nog inlägget nångång runt kl.16.30 kanske!:D ... Jag höll redan på att anmäla mig till nyårslägret, men sedan skulle man fylla i vilka seminarier man skulle ha, och då kom jag på att vi inte funderat på det ännu. Jag skulle gärna vilja höra vilka kurser alla vi gå på!:)
... Freja, du får sedan imorgon före ASV berätta vad ni gjorde för intressant på förra lektionen!:)

Hejafreja sa...

ömm vet int va dom andra gjorde men jag somnade iaf... nå nää, de va något flummigt, kan nog försöka berätta. joo ja ha int heller anmält mej till nyårslägre, tänkte kolla med er först :D