Sidor

fredag, december 28, 2007

Vasa

Jag och mina syskon gjorde idag en utfärd till staden Vasa. Syster skall flytta dit, och för första gången fick nu även jag och lillabror se lägeneheten. Lägeneheten har en egen ingång, men några grannar finns där runtomkring, så vi kom fram till att det säkert blir ganska familjärt där.

Vi bar in lite lådor, och syster fick ställa fram mikro, och jag fick börja sätta upp kylskåpsmagneterna. För första gången fick jag också träffa systers vän som har samma namn som jag.

Jag och lillabror for sedan och gå på stan, och jag märkte än en gång hur dålig jag är på att gå i butiker. Jag blir snabbt så trött.

Oj oj, vad vi skrattade i bilen sista rutten hem. Både jag och syster talade lite fel, och om man hör till vår familj så får man också höra ifall man säger något fel. Så det blev lite tokigt där. Jag tror att mina tyskastudier har blandat bort mitt eget modersmål. Jag kan tydligen inte böja ord rätt mera heller.

Ikväll bär det av mot Kokkola och imorgon bär det av mot Kokkola igen, för då börjar nyårslägret. Stackars Helsingforsborna som skall köra ända hit i det hala vädret! Men jag har ju hört att ni skall stanna och shoppa några timmar i Tammerfors, så det piggar säkert upp er!:)

Inga kommentarer: