Sidor

fredag, oktober 03, 2014

En hemmamammas hobbyer del 3


Dagens tema: Bloggskrivande

Obviously skriver jag blogg. Innan jag blev mamma tänkte jag att jag skulle behöva ge upp detta intresse, eftersom det skulle innebära mindre tid med lillen.  Det stämmer att det innebär lite mindre tid med lillen, men jag har blivit mer skeptisk till att man ska behöva umgås med sitt barn 24/7. Jag känner mig faktiskt lite överflödig ibland, eftersom han delvis leker bra på egen hand. Dessutom umgås jag med honom nästan 24/7 hur som helst (lite överdrivet, men samtidigt inte), så lite egen tid kanske inte skadar? Jag kan helt enkelt inte ge upp det här intresset, det ger mig glädje, och en glad mamma är kanske inte en helt dum tanke? Sen får man försöka hålla måtta med allt också ...

Men jag tror att det finns en skillnad i mina blogginlägg innan och efter jag fick barn. De är antagligen kortare och ytligare nuförtiden. Så känns det i alla fall, eftersom jag inte har tid för speciellt djupa livsreflektioner just nu. I alla fall inte tid för att få dem nerskrivna. Men jag hoppas att jag inom en snar framtid har tid för sådana igen.

Inga kommentarer: