Sidor

fredag, oktober 24, 2014

Samlaren

Jag samlar inte på saker. Försöker åtminstone att inte göra det. Men något som jag lyckats samla på mig flera av under de senaste åren är dessa:


Det var väl egentligen ganska bra att vi fick en ny, för senast, dvs. för fem månader sedan ungefär, kom Anders hem med fel kexpaket! Jag får en ny chans!

Tack Plussa! Jag har alltid blivit på så gott humör av dessa! Förutom själva rabattkupongerna har det känts trevligt att någon tänker på en när man nyss flyttat. Någon som välkomnar en till den nya orten. Fast den här gången kändes det nästan lite genant. Det var bara en bokstav och en siffra som hade ändrat i adressen. Och den närmaste K-butiken är samma som tidigare.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Whaat? Vad är det här? Är det något man får då man flyttar om man har Plussa-kort? Jag har ju flyttat typ tio gånger och aldrig fått något!

Sofie sa...

Jo, det här har jag fått varje gång jag flyttat sedan några år tillbaka (när jag skaffade eget plussakort, åtskild från mammas). Men nu när du säger det, så inser jag att det bara är jag som får det här, inte Anders. Fast det hade väl varit lite konstigt kanske om vi båda hade fått. Men konstigt att inte alla får det!

Waenthoronien sa...

Det är den som har huvudkortet som får kupongerna, eller ska åtminstone vara det. H. kassatanten :)

Sofie sa...

Ah, bra att få på klart! Anders sade att hans kort är kopplat till hans mammas. Undrar om hon har fått kupongerna varje gång Anders flyttat? :P Kanske inte ...