Sidor

fredag, november 16, 2007

En och ett ... skrivfel

Haha, det är så roligt att läsa sina gamla texter på bloggen. Tittade tillbaka ungefär ett år, och hittade en intressant kommentar som jag fått. Det var någon som igen anklagade mig för att inte skriva riktigt rätt grammatikaliskt. Och nu faktiskt skrattar jag åt hur sjukt fel det kan bli när jag skrivar. Jag tror inte att jag riktigt förstod hur fel jag hade skrivit, när jag läste kommentaren för ett år sedan, men nu inser jag!:P Såhär hade jag skrivit: "Denna pass gick timmet riktigt fort".

Men det är ju bra att mina fel kommer fram i bloggen, så får jag sen också lära mig något. (Så ni ska fortsätta säga till när jag skriver fel :P ... det här gäller inte mamma!) En sak som jag lärt mig, är att "reklamera" inte betyder att ge reklam för något. Kan vara bra att veta inför framtiden, det kunde bli lite pinsamt ifall jag använde det fel igen.

Nåja, NU ska jag fara och sova. (Om du läser förra inlägget, så förstår du kanske vad jag menar.)


(p.s. det här är en orsak till att jag lite tvivlar ibland på mina tyskakunskaper, för jag märker ju att jag inte ens kan svenska så bra)

1 kommentar:

Anonym sa...

Ska försöka läsa dina texter utan att tänka så mycket på grammatiken. Annars så har jag och Terese gått ETT varv här på Klockarbacken. Ha det så bra ö. Mamma