Sidor

fredag, november 02, 2007

Snellman

Rubriken beskriver väl den personen jag kommer att umgås med i helgen. Vi har ett pararbete över internet i pedagogiken och jag ska skriva om Snellman. Som tur hade jag lyckan att veta vem min medarbetare var, så vi kunde tala lite IRL. Vi hade lite svårt att hitta böcker om mannen Snellman, och 2-3 sidor text borde vi få fixa ihop. Men vad skall det inte gå. Jag skall idag hämta ett par finska böcker från bibban som kanske innehåller lite info.

Hanna åkte hem med tåget för snart en timme sedan. Vi har haft roliga dagar och hunnit tala mycket. Förutom att tala har vi hunnit ha filmkväll och se The Notebook, en film som jag faktiskt tyckte var bra. Jag har fått visa Hanna skolan, och hon har fått äta på Gado och Arken (och Kvarken och Kvado... och allt vad de hette...*inside*). Vi deltog också i en kristen ljusmässa och fick lyssna på Pekka Simojoki. På torsdagsmorgonen var vi på en länk innan min en lektion börja. Sist men inte minst hann vi gå omkring i Hansa också, men vi missa Saluhallen. Istället var vi på väg till Milan och äta, men sen märkte vi att pizzastället bredvid sålde pizzor och kebab för 3,90, så vi for dit istället, och maten var superbra. Kanske t.o.m. bättre än Milan!;) Men iof har jag inte ätit Milans pizza.

Ja, nu ska jag väl sätta igång och arbeta med Snellman. Hoppas internet håller i sig, den brukar ha en vilja att inte alltid fungera.

Inga kommentarer: