Sidor

lördag, november 24, 2007

Film till långt in på natten

Igår satt jag inne och gjorde skolarbeten på dagen. När kvällen äntligen var framme gick jag och Ina till studentmissionens möte. Nu har vi kollat hur länge det tar för oss att gå det: en halv timme. I början av mötet kände jag mig bara stressad, och tänkte på att jag kanske borde vara hem och göra skolarbeten i stället. Men stressen for om och jag kunde njuta av kvällen.

På vägen hem stack jag och Ina oss in till en godisaffär nära oss. Det fanns choklad i massor, så det blev en mycket söt blandning. När vi kom hem beslöt vi oss för att se på filmen Take the lead. Ina hade sett den förut, men för mig var den ny. En dansfilm var den, och *surprise surprise* så tyckte jag om den!:D Vilken gentleman den mannen var som filmen i största hand handlade om! Filmen var dessutom på något sätt "based on a true story", så den där gentlemannen har funnits i verkligheten.

Idag sitter jag också framför min dator och skriver skolarbeten, men jag har inte ens hunnit skriva så mycket, och jag tycker redan att jag har fått den största delen av skolarbetet undanstökat. Okej, det finns nog att göra om man vill! Så inte skall jag klaga. Men det känns ändå inte så stressande.

Det här med att bo ensam (alltså att bo hemifrån) är ganska spännande, för man inser alltid nu som då vilka saker man skulle behöva. Just nu t.ex. så önskar jag och Ina att vi hade en dammsugare! Inte har jag någongång tyckt om att dammsuga, så det har aldrig stått på min önskelista att vilja ha en dammsugare. Men att sopa golvet är nog ännu värre! Fast som Ina konstaterade idag, så ser man bättre resultatet av städningen när man sopar, dvs. man ser den hög med damm som man har samlat ihop.

Här var lite lördagstankar från mig. Bara en månad kvar till Jul!

Inga kommentarer: