Sidor

torsdag, november 08, 2007

Hälsning hemifrån

Kom igårkväll hem med tåget. Gjorde skoluppgifter under tågresan, så här hemma är jag relativt ledig. Det betyder att jag kan bestämma hur ledig jag är, om jag gör vissa uppgifter nu eller om jag lämnar dem till nästa vecka. Jag tror jag gör lite här hemma, så har jag lite mindre till nästa vecka, men framförallt vill jag nog vara ganska ledig.

Det har snöat här idag. Och jag och syrran var och stavgå. Våra stavar är så dåliga, för piggarna har kommit igenom dedär gummibitarna (eller vilket material de nu är...) under stavarna, så det har inte så fint ljud. Dessutom börjar det vara ganska halt, så stavarna vill halka. Men träning för armarna lyckades jag ändå få.

Det som min skolarbete alltså går ut på just nu är att skriva instuderingsfrågornas svar till fonetiktenten. Fonetik skulle nästan kunna klassas som intressant (eftersom den behandlar såna frågor som man inte annars tänker på så ofta) bara den inte skulle ha så svåra termer.


Finland får uppleva så många sorger just nu. André som drunknade, flickan som dog under sin ridtur, och den hemska händelsen vid Jokela skola.


En annan sak som är på tapeten nu är vart vår kommun skall orientera sig, till Karleby eller Jakobstad. Idag bestäms det. Men när får vi reda på nyheterna? Mamma är nervös.

Det här var lite hälsningar hemifrån.

Inga kommentarer: