Sidor

tisdag, november 13, 2007

studierna fortsätter

Idag var jag på cirkelträning med Freja. Det var andra gången vi var där, och det är skönt att få komma ut och träffa lite andra folk som vill svettas.

Håller nu på med mina fonetikinstuderingsfrågor. Jag har många dagar på mig att göra frågorna och läsa, så det gör att det är mindre stressande. Ändå kommer jag inte ifrån det att jag kommer att ha fullt med program i helgen + att syrran kommer hit direkt efteråt. Så jag sku gärna vilja komma så långt som möjligt med läsandet nu före. Jag hoppas det går bättre imorgon med läsandet än det gick idag. Jag hade tänkt att jag skulle satsa nästan 7h på att göra frågorna, men det skärdes ner till kanske hälften. Inte är jag i panik, men det innebär bara att jag måste få mer gjort imorgon, än jag hade tänkt.

Jag har väldigt svårt med addition just nu. Jag håller nämligen på att räkna ut vilket biämne jag borde ta. Det ser ut ungefär såhär: TYSKA + TEOLOGI = det jag sku vilja, men ingen bra lösning. TYSKA + MATTE = skulle vara en lite bättre kombination kanske, men jag är inte så bra på matte. TYSKA + ENGELSKA = skulle vara den perfekta lösningen, men är faktiskt omöjlig eftersom jag är dålig på engelska.

I vissa matteuppgifter är x enkel att lösa ut, men inte i alla. Och här har vi en svår uppgift.

Tyska + x = bra lösning.

Jag tror Gud är den enda som vet vad x är, och jag hoppas han snart visar mig. Annars kan det hända att hela uppgiften byts ut mot en annan, och den uppgiften är inte nå enklare att lösa ut.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Av den här matematiska texten att döma så råder jag dig att ta matte ;-P

Anonym sa...

Skulle matte vara ett så "hemskt" val? Du är ju bra på matte och fick prova på hur det är med en lärare som inte var så bra på att förklara. Kanske du skulle kunna bli en lärare som kan förklara för andra också.......

Anonym sa...

Sedan jag slutade nian har jag inte känt mig bra på matte (kanske inte ens före, jag minns inte). Jag har ju helt ok betyg visserligen, men om jag faktiskt kan nånging är en annan sak. Känner mig faktiskt osäker på matte, och dessutom vet jag inte om jag själv sku va bättre på att förklara än vad min lärare var!? Jag har aldrig förut egentligen fått förklara matte till någon, så jag vet inte.

7ommy sa...

Man ska int välja sin studieplats enligt vad man ha vari bra i skolan med. Det som ha intresserat mest så är ett bra, men i skolan lär man inte allting.
Du sku kanske t.o.m. passa som en lärare, vem vet... du måst fösöka lära någo ti någon så ser du.

Hanna sa...

Ja sku satsa på tyska o teologi. Ja tycker de hör ihop, du kan ju välja såna saker i teologi som har me tyska att göra (tex Luther). Du e int dålig på matte, men onödigt vore det att ta ett ämne som man int tror att man behärskar helt, för de blir bara jobbit. Samma me engelska. Eller sen kan du utforska nåt helt nytt ämne, tex språkforskning eller grekiska eller nå sånt som intresserar :P Ses imoron! JESS! KRAMAR!