Sidor

måndag, november 05, 2007

Livet går framåt

Jag har haft en underbar helg med många kristna aktiviteter. Speciellt fredagens möte tillsammans med studentmissionen var underbart bra. Det var Christoffer Perret som talade, och det han sade gjorde att det blixtrade till i hjärtat. Man blev så inspirerad att GÖRA något! Inte bara sitta still. Den grundundervisning som han först hade om Guds rike och lärjungaskap var väldigt nyttig. Det var sådana saker som ofta kommer fram i Bibeln, men han gav nya infallsvinklar, så att man plötsligt förstod mycket mera av vad som menas med de orden.

Jag hade tänkt att jag skulle skriva ett sammandrag av det han talade. Tyvärr går tiden iväg, och jag tycker mig inte just nu "ha tid" med det. Men jag vill uppmuntra er alla att gå på mycket möten och sånt så att ni får lära er mer!:)

En rolig sak som jag fick uppleva när jag for till studentmissionens möte, var att jag fick se att människor blir mycket stela och försiktiga när de ser poliser. Jag kom cyklande i stan, och eftersom det redan hade börjat skymma hann jag tänka "äsch, jag har ingen hjälm nu på mig och jag har ingen cykellampa". Plötsligt ser jag två poliser på andra sidan gatan, som de också stod och väntade på samma grönt ljus som jag. Jag kunde inte ta någon annan väg, så jag tänkte bara att "hoppas de inte anmärker något om min cykelhjälm". Inte bara med det, så kom det två män som började gå över gatan. Men när den ena mannen såg poliserna började han svänga om och knyckte i sin vän. Åh, vad jag smålog för mig själv.

Ikväll skall jag till Trädis. Det ska bli bön och lovsång.

Jag tar ledigt från torsdagens grammatik, så kan jag fara hem redan på onsdag före kl.13. Jag kommer alltså hem gansk tidigt på kvällen!:D Nu är också syrran hemma, och jag förstår att vi har mycket att tala om! Det ska också bli roligt att se lillabror, mamma och pappa! Tänk att jag faktiskt hade chansen att komma hem igen så här snabbt. Skönt att få komma hem iaf en gång före jul. Jag har ännu inte tittat på mitt schema framöver, om jag hinner nå fler gånger. Jag får också fara på crosspoint!:D

2 kommentarer:

Anonym sa...

Välkommen hem, sis! =) Ska bli kul att se dig! Du...poliserna i Åbo är inte sen att ge böter om du inte har cykellampa, så var lite försiktig...

Anonym sa...

Ojdå, kan man få böter för att man inte har cykellampa! Måste fara å köpa nu när jag kommer hem!:)