Sidor

torsdag, november 22, 2007

Underbar promenad

Igår kom jag hem närmare kl.18. Jag hade en extra lång skoldag, och fick aldrig se den ljusa delen av dagen (förutom när vi gick och äta). Dagen bestod av två lektioner, en tent och en föreläsning. När dagen var slut var jag lättad över att tenten var över och den hade gått bra. Däremot såg jag inte fram emot helgen, för den skulle igen bestå av en hop med skolarbeten. Men den här kvällen bestämde jag mig för att bara göra en mindre skoluppgift, och sedan drog jag med mig Ina ut på promenad.

Ina tog sin kamera med och vi började gå i riktning mot en ishockeyplan. Eller den är större än en plan, det är ett ganska stort isat område, där folk skrinnar. Och jag tycker så om det här stället, som vi för några dagar sedan råkade gå om. Planen ser ut som en oas mitt i stan, och den lyses upp av stora strålkastare. (såna som brukar finnas vid ishockeyplanar) Jag börjar bara tänka på Love Story när jag ser den här planen.

Vi gick sedan vidare till sådana ställen som vi tyckte var vackra, och vi tog hela tiden foton. Under en och en halv timmes promenad fick jag tänka på något helt annat, och det var en uppiggande kväll. Efteråt drack vi te (jag också!) tillsammans. Det var skönt att fara och sova den här kvällen, för jag visste att jag fick ha en lång sovmorgon nästa morgon. En skön nattssömn på 9½h fick jag.

Idag hade jag en lektion och sedan har jag gjort lite skolarbeten. Nu ikväll skall jag fara på bodycombat, det är något som jag aldrig förut har provat på och inte vet vad går ut på. Hoppas det är något roligt. Efter combaten får jag sedan fortsätta med skolarbetet.

Nu ska jag äta. Nudlar och kalkonknackkorv.

1 kommentar:

Hanna sa...

Wow, låter jätteskönt! Bodycombat e superskoj, hoppas du trivdes! KRAMAR!