Sidor

tisdag, januari 08, 2008

Kort men effektiv Vasavisit

På morgonen (efter kl.12) hoppade jag i bilen och körde till Vasa. Jag började med att hälsa på Melinda. Vi bestämde oss för att gå och handla mat och gick därmed till torget och Citymarket. Den butiken verkar vara innestället, för vi träffade ganska många bekanta. Syrran t.ex., som bara bott i Vasa en natt, träffade vi på och sedan hittade Cissi oss där. Melinda och Cissi har förut inte träffat på varandra i CM, så det var ju tur att det råkade sig just den här gången.

Vi lagade mat, och Netti kom med oss och äta. Därefter for de två på körövning och jag for till syrrans. Senare på kvällen träffades jag med Netti och Melinda igen, och vi for nu för att hälsa på Eva. Vi satt där en stund och åt kex och betraktade Evas lägenhet. Senare for jag och Melinda ännu och hälsade på till Nettis internat. Hon visade oss också runt i några lokaliteter på skolan.

Så på en dag har jag hunnit se tre vänners boplatser, samt min systers lägenhet, som jag visserligen förut sett, men som nu blivit än mer inredd. Dessutom har jag fått träffa på Cissi och se några andra bekanta ansikten. Imorgon kör jag hem igen, för att fr.o.m. onsdag vara med på några lektioner i gymnasiet och högstadiet för att studera lärares arbete.

Inga kommentarer: