Sidor

torsdag, januari 24, 2008

Snöstorm i Åbo

Jag blev verkligen överraskad och glad när jag vaknade och tittade ut genom fönstret. Det var för första gången på länge VITT. Jag märkte ändå snabbt när jag gick till föreläsningen, att vädret var finare när jag stod inne i lägenheten och tittade ut, än vad det var när man var mitt ute i det.

Jag förstår att jag har mycket kvar att lära mig om väder och kläder. Idag har jag lärt mig att det är en god idé att använda paraply vid hysteriskt snöfall (som tur hade jag ett paraply i väskan) och absolut nödvändigt att använda vinterskor. Nästa gång tar jag inte de utnötta låga skorna. (Det tycks vara bra att lilla flickan är ute i världen och lär sig något om livet...)

Jag hade faktiskt tänkt fara ut på länk idag! Men i ett väder där man inte ens kan gå utan paraply så vill man (i alla fall inte jag) inte springa.

Nu ska jag ta det lugnt ett par timmar för att sedan gå på bibelkursen.

1 kommentar:

7ommy sa...

Sidu ni hade ganska så likadant som vi hit i hufvudstaden :D Lite ljusare blev de nu när de e snö plus att det är jätte roligt o gå ute nu