Sidor

onsdag, januari 16, 2008

Ledig dag igen

Det visade sig vara felskrivet i studiehandboken, så den lektion som jag skulle ha haft på onsdagar kan jag nu inte heller ta. Men det gör ingenting. Jag lär behöva den här dagen ledig, och jag tar kursen istället som nätkurs i nästa period.

Om den här våren går som planerat kommer jag att få ihop 48 sp. Det låter väldigt mycket (eftersom man på ett år skall ha ungefär 60 sp), men t.ex. den bibelkurs som jag helt frivilligt går på tar upp 10 sp, och nätkurser kommer att utgöra ungefär 20 sp. Så t.ex. i nästa period kommer jag inte att ha många lektioner.

Jag gjorde idag ett besök hos studiehandledaren. På vägen dit bad jag att Gud på nå sätt skulle visa hur jag ska göra med mina studier, och inte vet jag om det var han eller vad det var som gjorde det, men allt känns nog mycket lugnare nu. Jag har ungefär en plan för hur jag ska göra. Och ifall allt går åt skogen, och studierna inte leder till nåt arbete, så finns det väl alltid nåt jobb på någon fabrik eller butik. Jag ska försöka att inte ta det så hårt. För mig är det rätta jobbet inte det stora problemet, bara det att jag vill ha en tryggad tillvaro så att jag kan leva normalt.

Inga kommentarer: