Sidor

lördag, januari 19, 2008

Spelkväll

Jag ska ikväll på spelkväll med fyra andra flickor. Det är första gången jag besöker dem (det är två som bor dit vi ska) och de lär bo i en ganska stor lägenhet, så det ska bli intressant. Det är roligt att få lära känna de här flickorna bättre.

Jag har förut inte lidit av att sova länge på morgnarna, inte i alla fall vad jag tänkt på, men nu börjar jag fundera om det faktiskt är så att man mår lite dåligt av att sova länge? Jag vet inte, men jag har haft lite sår huvud idag och varit lite yr (bara lite, men så att jag känner av det). Har ni några tankar kring detta?

Inflyttningsfesten igår var trevlig. Många teologer var på plats. God mat bjöds det också på.

Jag och Ina tittade idag på en gripande videosnutt. Om ni orkar se den hela så märker ni hur underbart det är! http://www.sidroth.org/site/PageServer?pagename=tv_watchonline Klicka på "Watch now".

5 kommentarer:

benjamin sa...

Det är faktiskt undersökt att för mycket sömn såväl som för lite sömn är ohälsosamt för människan, i regel behöver en vuxen människa 7-9 timmar sömn, men det varierar mycket från person till person. Personligen rekommenderar jag 8½ timme :)

Hejafreja sa...

joo, håller med benjamin, o när du börjar få liggsår kan det vara ett tecken på för mycket sovande ;) jag gillar att sova, men också att stiga upp så att halva dagen inte har hunnit gå. Dels hinner man med mer om man stiger upp, och så brukar jag bli väldigt slö om jag sovit för länge. Testa med väckarklocka även om det är lördag.

Anonym sa...

Jag brukar ha väckarklocka, men jag försöker att sätta väckarklockan 9h framåt, så ifall jag far och sover 01.00 så sätter jag ju klockan då också på 10. Men kl.10 är ju inte så farligt. Men ifall jag far och sova ännu senare...

Hejafreja sa...

så stig upp! vakna alltid senast 10, då hålls dygnsrytmen okej o så e du lagom trött kvällen därpå o går o lägger dej tidigare

7ommy sa...

Om man vill sova då sover man :D Min dagsrytm va på hösten helt åt skogen och nu ha de blivi sån att ja kan int fa o sova före klo 23 eller 24 men ja vaknar föde alla världens tider på morgonen, och jag är fördet pigg. Men om man vaknar för tidigt så ligger man bara lite längre i sängen, det är skönt :D