Sidor

söndag, januari 06, 2008

Visionsdag

Idag skall jag till Karleby svenska församling på något som heter Vision 2008. Där skulle vara några talare (runt fem, minns int exakt) och jag tycker om alla talare. Hur underbart är inte det? Jag vet inte helt vad det kommer att talas om, men eftersom det säkert talas om visioner för detta år, så är jag väldigt intresserad. Dessutom kommer en del vänner dit, så jag ser framemot dagen!

För att framföra ett meddelande här, så vill jag säga att jag har en okänd dator i mitt rum just nu. Min dator skickades in för reparation, och jag fick nöjet att få en laptop till låns för den tiden. Jag hann redan bli orolig hur jag skall göra med allt skolarbete, men nu ordnades det ju faktiskt. Har dock ännu inte kollat igenom datorns ordbehandlingsprogram.

Nu har jag ännu en vecka hemma. Måste erkänna att samvetet svider lite för de fem lektionerna jag nu missar (och för de fem som som jag missar sen under Rukaresan). Men jag tror verkligen jag behöver ännu denna vecka ledig, av många orsaker. Som tur är det inte mer än fem lektioner jag nu missar. (Man måste ju vara positiv.)

... Wow, jag måste uppdatera inlägget, för jag fick just reda på att en lärare har meddelat att hans kurser börjar först en vecka senare. Så jag missar bara 2 lektioner. Nu är mitt samvete räddat!

Inga kommentarer: