Sidor

fredag, januari 11, 2008

Sista delen av jullovet

Två dagar var jag med på gymnasiet och högstadiet för att följde med tre lärare. Jag fick sitta med och iaktta läraren och klassen, och se situationen mer från lärarperspektivet. Det roliga var ju också att sitta med i lärarrummet, och det var nog en plats där det verkade vara bra stämning. Jag har ändå hela hösten varit väldigt förvirrad, och nu kom det fram ännu fler tankar, som visserligen gjorde mig förvirrad igen, men som kanske ändå visar någon slags väg. Får se vart denna vår leder.

Jag var idag ut och köra med pappa. Det är nog något avslappnande, och vi har i flera år brukat vara ut och köra, pappa jag och lillabror. Vi kör runt i Kokkola och tittar på olika saker. För det mesta gäller det husåskådning. Jag ville hinna ut och köra en gång ännu före jag ska tillbaka till Åbo, och nu på förmiddagen var den enda tiden vi hade kvar, och pappa var snäll och kom med.

Idag blir det den sista lugna hemmakvällen för mig. Imorgon däremot är det full rulle hela dagen. Det börjar med volleyboll och innebandy kl.14. Efter det blir det väl att duscha, äta och sätta finare kläder på sig, och sedan bär det av till Kokkolarevyn för hela volleybollgänget. Efter revyn blir det ännu spelkväll.

Jag vill ha mera volleyboll in i mitt liv! Hoppas jag kunde hitta något i Åbo.

Inga kommentarer: