Sidor

måndag, januari 07, 2008

Något att fundera på

Tankar som nyligen dykt upp, eller kommentarer jag hört:

Vi kristna väntar ofta på att en stor kallelse skall dimpa rakt ner i postlådan. Men vi skall inte sätta ner tid på att vänta, utan vi ska genast börja göra något och se vilka uppgifter det finns i vår omgivning, där vi behövs. Det behöver inte alltid vara så krångligt!

"Vad hjärtat är fullt av, det talar munnen" (eller hur det nu gick). Men det tåls att tänka på när man märker vad man själv mest talar om.

Uppmuntra mer! Le mer åt folk!

Gällande att ha Gud på första plats, så har man Honom verkligen på första plats? Jag brukar tänka att jag ska FÖRSÖKA ha honom på första plats, eftersom jag vet att det inte alltid lyckas. Vad händer när du ska välja mellan att göra något du verkligen tycker är roligt eller att göra en tråkig uppgift som skulle ära Gud? Många fler exempel kunde räknas upp.

1 kommentar:

7ommy sa...

Mmm, de e nog mera de att man faktiskt försöker ha honom på första plats, för livet nuförtiden är så materialistiskt att vi lätt låter något annat ta greppet av vårt liv.
En tanke vad jag kom på just är ditt nyårs löfte, du skriver nu kortare blogg, men du skriver destå mera. :D