Sidor

onsdag, januari 02, 2008

Vasa igen

Jag har aldrig varit ofta till Vasa, men nu var jag redan för andra gången till Vasa under detta jullov. Orsaken är fortfarande syrrans flyttande. Idag hade vi igen bakluckan och baksätet full av saker, och framme i Vasa städade vi en del av lägenheten.

Jag hade också tid att gå på stan och inhandla lite grejer. Det är ju rea nu, så man måste väl passa på. Och när jag gick i H&M så vad var det för musik som jag hörde, om inte Spice Girls! De spelade många av deras låtar från 90-talet och jag kan fortfarande inte riktigt förstå varför man gör det. Nu under 2000-talet har ju klädmodet varit i en aktiv förändring och 60-, 70- och 80-talets mode har upprepats på några få år, och jag började fundera om det är butikerna som försöker få oss att börja gilla Spice Girls igen. Mina fötter kan nog röra sig till nästan vilken musik som helst, så jag har inget större problem med att mina öron nås av Spice Girls musik. Men är det riktigt nödvändigt?

6 kommentarer:

7ommy sa...

"Jag har aldrig vara ofta i Vasa"... t.o.m. i mina öron låter dedär så fel :D
O va kommer ti Spice Girls, min rör börjar allefall röra på lite när man hör deras gamla låtar. Sad isn´t it... :D

Anonym sa...

Din rör?

Sofie sa...

Nu är meningen ändrad!:) Det blir fel ibland när man i efterhand börjar ändra om meningen, och inte märker att man borde ändra formen på alla ord! :)

Hanna sa...

Men tommys mening är ännu lika fel :D Nästan så de låter lite snuskigt :P O snälla tommy, till spice girls? De e verkligen fel o sad!!!

-> Sofie: Spice girls har ju börjat gå pånytt på turné o har stigit upp igen o de e ju bara roligt att höra deras musik :D Ja ahr dessutom en helskoj bild på två nedervetilbor som dansar vilt till just dne musiken... :D :D :D

Anonym sa...

Haha, det där hade jag nästan glömt bort att vi gjorde!:) Spice Girls sitter ju så in i min hjärna från alla år som jag var helt tokig i dem, så int har jag kunnat glömma bort dem, och som jag skrev, så har jag inget emot att deras musik når mina öron. Men jag vet inte om människor är redo på att ta emot dem på på nytt redan. Det brukar ju ta en stund före man kan börja tycka om något på nytt. Okej, nu blev det krångligt...

7ommy sa...

OPS, märkte nu först, alltså de sku va min fot, men jag börja först skriva min fot börjar röra så jag tycks deleta bort en del men en del blev kvar o sen glömde jag skriva fot :D Sori om de lät lite snuskigt...