Sidor

tisdag, januari 06, 2015

Det jag mest ser framemot 2015

Enligt ett rubrikförslag jag fick av Maria under rubrikbytardagen ska jag berätta vad jag mest ser framemot år 2015.

År 2015 skiljer sig från tidigare år. Tidigare har jag haft ett studieår som dikterat upp året och jag har vetat ungefär vad som kommer att ske ungefär när. I år vet jag inget. Eller inte mycket i alla fall. Jag vet så pass mycket att jag ska vara hemma med Elias, men i det finns ganska mycket frihet, och jag har ännu inte skapat någon plan för hur friheten skall utnyttjas.

Av det jag ändå vet att kommer att hända under året ska jag nämna vad jag ser framemot. Jag ser framemot att få se Elias utvecklas. Det här är året när han kommer att börja gå och troligtvis tala lite. Jag ser framemot några vänners bröllop. Om min dröm om en Tysklandsresa går i uppfyllelse kommer jag att se framemot den. Att få fotografera och skriva mera ser jag också framemot. Och egentligen är det här ju inte ens speciellt lite. Kul då att det troligtvis kommer att hända mycket annat roligt också.

1 kommentar:

Maria sa...

låter som ett ganska skönt år :)