Sidor

torsdag, januari 01, 2015

Gott nytt år 2015!

Tack vare svärföräldrar som ställde upp som barnvakt hade vi möjligheten att fira nyår tillsammans med vänner. Det var en fin kväll, och lite annorlunda diskussioner blev det i och med att en av vännerna studerar kriminologi. 

Förutom att ha avgett ett nyårslöfte har jag inspirerats av Anders långa lista på olika ambitioner för det nya året och själv påbörjat en lista. Jag upptäckte igår på festen att det är inspirerande att tänka igenom vad man skulle vilja göra under det nya året. Inga fler nyårslöften alltså, men ambitioner. Och när man väl har skrivit upp dem får man hålla kolla på vilka man lyckas leva upp till.

Med på listan finns hittills mest personer jag borde ringa till eller träffa. Jag borde också lära mig mer om länder och geografi (märkte jag under gårdagskvällens frågesport), få in i rutinen att läsa Bibeln varje dag och gå på långpromenader med Elias när han sover, både för motionens och fotograferingens skull. Jag hoppas listan blir bra mycket längre än, så att jag har mycket att inspireras av.

Nu vill jag önska er ett riktigt gott och inspirerande nytt år!

Inga kommentarer: