Sidor

onsdag, januari 07, 2015

Sokeriton tammikuu, första veckan

Första veckan av sokeriton tammikuu börjar lida mot sitt slut. Det har gått förvånansvärt bra, tycker jag. Visst har choklad dykt upp i mina tankar några gånger, men jag vet ju vad som gäller. Det har inte ens varit ett problem när jag blivit bjuden på sötsaker.

Jag har på senare tid vid ett par tillfällen stött på blogginlägg där en överdrivet hälsosam livsstil kritiserats. Även om jag själv är lite allergisk mot "överdrivet hälsosamma livsstilar" (vem som nu kan bedöma vad som räknas dit) så måste jag säga att ett sockerfritt leverne är helt rätt för mig just nu. Det är dags för en paus i överdriven (och definitivt ohälsosam) sockerförbrukning.

Förresten så avslöjar google att vi inte är de enda som tänkt på det här med sokeriton tammikuu.

2 kommentarer:

Maria sa...

Jag försöker också minska på sockerintaget denhär månaden, eller ja, inte helt och hållet, men vill åtminstone skippa godis och läsk och sånt.. Nåja, har fuskats ett par gånger iallafall.. -.- Men jag är egentligen inte överdrivet godissugen eller så annars heller, så kanske jag inte har så stora problem till att börja med.. ;) Köper jag t.ex. en godispåse så kan den räcka upp till en vecka för mig, många jag känner skulle lätt äta upp sin på en kväll.. :D

Sofie sa...

Ja, om du kan få en påse att räcka en vecka, så har du nog inga problem, tror jag! :D Då har du också råd, skulle jag säga, att inte vara så extrem med sockerstrejkande. :)