Sidor

fredag, januari 09, 2015

Trauma

Anders skulle eventuellt dementera detta, men jag anar att han fick ett litet trauma från gårdagens klippning. Jag började ana detta kring klockan ett inatt. När han sittandes i sängen väckte mig och frågade om jag hade hittat verktygen. Om jag hade hittat hårklippningsverktygen. Han bara undrade, så att de inte låg i sängen.

Han brukar säga att han inte drömmer. Men åtminstone två gånger sedan vi gifte oss har han drömt. Det är jag vittne till.

Om Anders fick ett litet trauma från gårdagens klippning tror jag att jag fick ett litet trauma från den här natten. Samtidigt som det är lite lustigt med någon som talar i sömnen, så är det också lite läskigt. Men med tanke på att den här typen av nattliga samtal endast ägt rum två gånger på 3½ år, tror jag inte att jag behöver vara speciellt orolig för vad som kunde tänkas hända under nätterna i framtiden.

3 kommentarer:

Maria sa...

svar: Ahaa, du har också studerat tyska? :) vad för sorts inriktning har du haft eller vad för sorts jobb har du fått/tänker du försöka få av denna utbildning?

Sofie sa...

Jo, jag fick min magister därifrån våren 2013. Jag har gått på lärarlinjen och siktar på läraryrket (har svenska/littvet = modersmål som biämne). Vilken linje har du själv gått? Är du klar därifrån, eller kommer du att bli det snart? För visst var det så att du var på väg utomlands nu?

Maria sa...

svar: jag har gått allmänna linjen och har tidigare haft turism som långt biämne och nu interkulturell kommunikation som kort biämne, så siktar väl nog främst på något inom turismbranschen eller kanske frilansande översättare(har ju dock inte licens för det), fast får se vad det blir.. Är ju också intresserad av andra saker, t.ex. fotografering, vilket förstås också kan kombineras med turismbranschen.. :) Håller på med magisteravhandlingen nu och har nästan ingenting annat kvar, men siktar på att få ut examen i början av hösten, eftersom jag är på väg utomlands för 6-7 månader och därför inte kommer kunna göra de sista praktiska detaljerna förrän dess.