Sidor

söndag, januari 04, 2015

På fotoutflykt in till Vasa

Igår tog Anders med sig Elias ut på äventyr, så jag fick fem timmar helt för mig själv. Jag hade dessutom bil, så jag kunde välja att göra riktigt vad jag ville. Det blev två favoritsysselsättningar: bloggskrivning och fotograferande. Efter att ha skrivit gårdagens långa blogginlägg tog jag mig iväg till Vasa i skymningen. 





Under vår peffanvår 2012 anmärkte jag åt Anders att något borde göras åt stranden mellan Akademill och Vasklotbron, att där borde finnas någon vacker strandpromenad. Och visst har det hänt saker!


Akademill är nog en ganska vacker byggnad, speciellt när den är upplyst.



Tema: Trafikljus. Fast sista färgen återges inte riktigt korrekt.




Jag tror jag gjorde helt rätt i att ta mig till Vasa i skymningen så här på min första fototur där. Men snöfallet och blåsten hade jag klarat mig utan. På nästa bild ser ni en fotograf som nästan håller på att blåsa omkull. Det hjälpte inte heller mycket med stativ och självutlösare när vinden tog tag i kameran.



3 kommentarer:

Mimmi sa...

mitt bidrag till dig i "rubrikbytardagen": Nämn fem saker som gör dig glad i vardagen!

Maria sa...

Tack så mycket för rubriken! :) Här kommer min till dig: vad ser du mest framemot år 2015?

Sofie sa...

Tack, kära ni! :) Jag ska ta itu med rubrikerna de närmaste dagarna!