Sidor

torsdag, januari 22, 2015

Vasa by night

Okej, kanske inte natt, utan snarare 17-18-tiden. Men visst är Vasa vacker i mörkret! Vi for ut på en liten födelsedagsutflykt, och jag fick åka till två önskeställen och fotografera. Jag kan intyga er om att jag inte stod ute längre än nödvändigt, då kölden var alltför uppenbar. En annan gång vill jag göra mer av ett besök till Replotbron. Nu var det för kallt för att börja röra sig omkring så mycket, och dessutom råkade jag glömma bort en funktion jag borde ha använt. Nåja, det kommer fler tillfällen.  


Nu fick jag också möjlighet att fotografera Vasa från havssidan. Det är så vackert att från Vasklot titta in mot Vasa. 



Födelsedagen var sista lediga dagen innan vikariatet inleds. Ikväll börjar planeringen inför morgondagens lektioner.

2 kommentarer:

Bibbi sa...

Häfti fotografien..
Gulp.. He e tungt ti jobb.

Sofie sa...

Tack Bibbi! Ja, he er tungt ti studer å he er tungt ti arbeit! Va man än dzär är e tungt! :P