Sidor

tisdag, oktober 14, 2008

Das Wintersemester beginnt

Jo, den här veckan börjar "skolan". Jag kommer att ha föreläsningar ons-fre, men idag (tisdag) märkte jag att onsdagens föreläsning börjar först nästa vecka. På ett sätt skönt, men på ett annat sätt hade jag velat komma igång.

Imorgon skulle jag också delta i ett test som behövdes för en kurs. Tyvärr märkte jag för sent att man måste anmäla sig för testet. Jag tänker hur som helst gå dit och snällt fråga om jag ändå får delta. Ifall det inte fungerar måste jag ta en annan kurs istället. Det är ju inte så farligt, det är bara det att det blir lite mer arbete i den kursen (mer arbete men inte mer sp).

Igår var en bra dag, jag var och äta lunch med die Navigatoren, sen var jag på stan med två systrar och på kvällen var det träff med die Navigatoren igen. Den här dagen har varit ganska lugn, och till dagens mest spännande händelse hör min promenad. Imorgon skulle jag mycket mycket gärna vilja fara på volleybollträningen, men vi ska se om jag får tag i min kontaktperson.

Jag har två gånger nu den senaste veckan tyckt riktigt synd om min ena rumskompis. Först gällde det ett stort prov som hon läste inför. Jag tyckte så synd om henne när hon satt på bibban hela dagarna, till sent på kvällen. När hon hade läst i 8 dagar och hade 5 dagar kvar att läsa, märkte hon att hon kanske inte klarar tenten, och eftersom det här var hennes andra och sista chans att skriva provet så valde hon att skjuta upp den till ett senare tillfälle så att hon har mera tid på sig att läsa. Så där hade hon kämpat i 8 dagar förgäves. Den andra gången jag tyckte synd om henne var igår. Hon höll på att skriva ett arbete som skulle lämnas in 15.10. Hon hade ännu lite kvar på arbetet. Igår (den 13.10) märkte hon på morgonen att hon hade sett fel på datumet och att det var redan samma dag, tre timmar senare, som arbetet skulle lämnas in. Som tur hade hon varit sjuk på helgen, så hon kunde få ett sjukingtyg från läkaren och därmed fick hon tilläggstid på sig. Två ganska stora motgångar på några dagar. Jag skulle ha brytit ihop!

Det som jag nu närmast ser framemot är die Navigatorens gemensamma helg ute på en bondgård nästa helg (24-26.10). Jag ska vara med i en mindre grupp och planera en programpunkt för lördagförmiddag.
Nu blir det också att fundera på Hannas visit och flygbiljetter kring jullovet! Roligt att Hanna har möjlighet att komma!
(Fotot tog jag på min promenad idag. Jag tycker det är ganska mysigt med alla löv som ligger på gatorna. När man går här ser det ut som om bilarna skulle vara "insnöade" i löv.)

Inga kommentarer: