Sidor

fredag, oktober 24, 2008

En fredagsförmiddag med min kappsäck

Det var inte tänkt att jag skulle hinna skriva ett till inlägg, men...

Jag steg upp tidigt idag (9 är tidigt ifall lektionen börjar 12.15!) för att ordna allt som skulle ordnas. Jag plockade upp i mitt rum och packade sedan min kappsäck. Som tur rymdes allt i min mindre kappsäck. Min plan var att släpa med mig kappsäcken till uni för att sedan direkt kunna fara till tågstationen och där så småningom träffa de andra som skall med på veckoslutet till bondgården.

Så jag gick den där halvtimmen det tar att komma till uni, släpande med min kappsäck. När jag kom fram fick jag reda på att läraren var borta och att lektionen inte blir av. Visserligen roligt, men nu hade tre timmar extra tid, vad göra? Så jag gick hem igen, släpande med min kappsäck. Och här är jag nu och om mindre än en timme får kappsäcken släpa med mig till tågstationen. Nåja, så farligt var det ändå inte, bra med lite motion. Jag behövde också mat för dagen, så jag ställde mig i kön till en dönerrestaurang. Och nu vet jag något som är värt att veta, man blir mättare på en 4,50 euros dönermeny än på något annat liknande, som oftast brukar vara lite dyrare. Förutom att njuta av döner fick jag också njuta av en pensionär i bordssällskapet. Hon tyckte det var värt att komma och prova äta på det här stället, för en döner för pensionärer kostade bara 2 euro.

Igår fick jag och Hanna beställt flygbiljetter. Jag använde mig av peterzahlt.de, så jag kunde ringa henne gratis en timme. Som tur är hon mer van än mig att kolla flyg, så det gick snabbt för henne. Till sist blev det bestämt att Finnair var det bästa alternativet, men eftersom en turresa kostade över 400 euro, och en tur-retur kostade under 300 euro, så fick jag snabbt bestämma mig för när jag skulle tillbaka till Göttingen. Så nu har jag biljetter för finlandsfärden och tillbakafärden hit. Vad roligta att Hanna kommer hit en vecka! Eftersom min helg alltid sträcker sig från fredag eftermiddag - hela tisdagen, så kanske vi hittar på någon utflykt där. Och sedan får vi också flyga till Finland tillsammans. Helkult!

Nu ska jag ännu vila mig en liten stund, så att jag sedan orkar släpa på kappsäcken igen.

Inga kommentarer: