Sidor

onsdag, oktober 08, 2008

Mode

Observera att jag har skrivit en annan text till idag också, det här är bara ett tillägg.

Under de senaste dagarna har jag observerat ett för mig nytt modefenomen. Nämligen att pojkarna har ena byxbenet uppvikt. Idag såg jag dessutom en flicka som hade ena byxbenet uppvikt, men det verkar vara vanligare bland männen. Har det här modefenomenet ännu kommit till Finland? (Jag frågar i främsta hand kanske helsingforsborna, eftersom det är dit som modet kommer först, och eftersom det är de som orkar hålla reda på mode.) Ifall det ännu inte kommit, så hinner det nog inte komma före vinterkölden.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Ööhum...he daan ja buri me na toko moode, så får du no säg till på skarpen ;P

Waenthoronien sa...

Jag la märke till det i Österrike också, men efter ett tag kom jag på att det kanske beror på att de har cyklar där byxbenet kan fastna i kjeden/växelsystemet. (Råkade själv riva sönder mina finaste byxor på min lånade cykel där så det är ingen dum idé...)

Sofie sa...

Aha okej, det låter väldigt vettigt! Fast är cyklarna faktiskt annorlunda här, eller är man bara mer rädd om sina byxor än i Finland?

Waenthoronien sa...

Det gäller knappast alla cyklar, men den som jag lånade hade inget skydd mellan kjeden och trampen som min egen cykel.

Anonym sa...

Annars så e de ju också en modegrej inom hiphopen att ha ena byxbenet uppvikt och dom hör ju ganska mycket på rap och sånt där...
/Marie

Sofie sa...

Ahaa, nå det är bra att veta också! Så jag var inte heller helt ute när jag trodde att det handla om mode!